Nowe centrum kulturalne w Toronto


Ismaili-Centre-by-Moriyama-and-Teshima-Architects_dezeen_784_2

Dawno nic nie napisałem ale nie mam dobrego powodu żeby to wytłumaczyć. Ale dzisiaj chciałbym wam przedstawić projekt który mnie zaskoczył gdyż najpierw widziałem jego zdjęcia o dopiero później zapoznałem się z jego opisem.
Fasetowa szklana kopuła wzbija się na salą modlitw islamskiego centrum kultury w Toronto. Projekt stworzył Charles Correa, znajduje się on w tym samym parku co muzeum Aga Khan Museum które poświęcone jest islamskiej kulturze i sztuce. znajdujący się wokół park ma 7 hektarów powierzchni i został stworzony przez architekta krajobrazu Vladimir-a Djurovic-a.
W skład konstrukcji wchodzą zakrzywione kamienne ściany przekryte kopułą o nieregularnym kształcie. Do budynku prowadzi malownicza ścieżka biegnąca pomiędzy „morzem” fioletowych kwiatów.
Na koniec może wyjaśnię o mnie tak zaskakuje w tym projekcie. A jest to właśnie to nowoczesność formy i materiałów użytych do wykonania tej świątyni. Zerwanie z tradycyjnym, „typowym” wyglądem i poszukiwanie nowoczesnego kształtu który mimo wszystko będzie nawiązywać do tradycji.

Skomentuj

