Siedziba Vanke Design Community


Dzisiaj chciałbym zaprezentować jak mi się wydaje dość ciekawy koncept nowoczesnych przestrzeni biurowych. Kampus składający się ze standardowych betonowych biurowców zwieńczonych coraz popularniejszymi już zielonymi dachami. Projekt Vanke Design Community w Shenzhen w Chinach stworzyła firma architektoniczna FCHA.

Obiekt zlokalizowany jest na dwóch działkach w ciągu „zielonego korytarza” strefy innowacji Dashahe, główny plan całego kompleksu został stworzony przez firmę Urbanus we współpracy z kilkoma innymi firmami.  W obiekcie oprócz standardowych biur znajdować się będzie również przestrzeń konferencyjna, audytorium wykładowe oraz różnorodne pracownie.

Budynki zostały umieszczone na ładownym zboczu, aby zrównoważyć dostęp do zielonych przestrzeni parkowych dla biur znajdujących się na każdym z poziomów. Tak aby użytkownicy, którzy pracują poniżej poziomu terenu nie zdawali sobie z tego sprawy. Zmiana poziomów najbardziej widoczna jest w środku działki, gdzie schodkowe miejsce do siedzenia otoczone roślinnością – zwane teatrem zewnętrznym, „zamknięte” są przez szeroki betonowe schody. Bezpośrednio przy nich po obu stronach umieszczono cienkie korytarze wbijające się głębiej w zbocze. Działają one jak studnie świetlne pomagając zapewnić odpowiednie oświetlenie w przestrzeniach znajdujących się poniżej w tym w sali wykładowej.

Wszyscy projektanci zaangażowani w projekt Vanke Design Community osiągnęli porozumienie w sprawie wykorzystywanych materiałów, jednocząc ten obszar z paletą jasnego betonu, szkła i stali. Dodatkowo metalowy most przecina południową część terenu, łącząc jedną stronę kampusu z drugą.

I to jest to co najbardziej podoba mi się w tym projekcie ta spójności i jednolitość, pomimo iż nad całym projektem współpracowały różne firmy, oraz fakt, iż stworzono obiekt który nie tylko spełnia swoje wymagania, ale również jest również estetyczny i pozytywnie wpływa na całe otoczenie.

14 Comments

  1. Bardzo ciekawy projekt i pomysł. Robi naprawdę oszałamiające wrażenie. Takie budynki są wykonywane z materiałów budowlanych najwyższej jakości i nikt na pewno nie oszczędza na mieszankach betonu.

    Odpowiedz

  2. Piękny kompleks. Nie ma się co dziwić, że ludzie coraz częściej korzystają z dronów przemysłowych. Nie widzę innego sposobu na pokazanie ogromu projektu, niż wykorzystanie do zdjęcia sprzętu będącego na dużej wysokości.

    Odpowiedz

  3. Genialny kompleks i super miejsce, sama zastanawiam się nad tym, czy po prostu nie zainwestuję w aranżacja restauracji warszawa, mam własnie wykupiony kompleks i zastanawiam się nad inwestycją odpowiednią.

    Odpowiedz

  4. projekt to jedno, ja aktualnie zastanawiam się jak juz mam cały dom zrobiony czy inwestycja w instalacje fotowoltaiczne dla domu bezie opłacalna. chciałabym bo wiem ze po 6 latach się kasa zwróci ale na start to drogo dosyć wychodzi.

    Odpowiedz

  5. Mnie to się ostatnio zepsuła maszyna do budowy, więc problem jest nieco większy 🙂 Muse kupić dodatkowo koła zębate stożkowe, żeby wszystko zaczęło normalnie działać.

    Odpowiedz

  6. bardzo ciekawy artykul, ja mam aktualnie ogromny problem własnie z samochodem. Dobrze ze znalazłam odpowiedni serwis ford warszawa to bede działąć, ale tez chetnie już bym ogarneła cos w mieszkaniu a tak zawsze coś.

    Odpowiedz

  7. Taka konstrukcja wymaga naprawdę skomplikowanego i szczegółowego projektu. Nie ma się jednak co dziwić, ponieważ obecnie budownictwo jest na tak wysokim poziomie, że nawet zwykłe domy mieszkalne potrafią zachwycić swoim wyglądem i wykończeniem.

    Odpowiedz

  8. Bardzo interesujący wpis, a projekt robi duże wrażenie. Ciekawi mnie jak zostaną zaaranżowane wnętrza w tym kompleksie. Projektowanie wnętrz w stylu nowoczesnym stało się tak popularne, że obecnie znalezienie odpowiednich mebli czy dodatków jest niezwykle proste.

    Odpowiedz

  9. Projekt robi na mnie ogromne wrażenie, chciałbym mieć na tyle dokumentów by przeanalizować go od samego początku do końca. Bardzo inspirujący wpis, oby więcej takich, pozdrawiam!

    Odpowiedz

  10. Świetny ten projekt! Podoba mi się szczególnie wykonanie konstrukcji stalowych. Gliwice, czyli moje miasto, ma bardzo podobny budynek. Za każdym razem jak obok niego przechodzę, to na chwilkę się zatrzymuję i na niego patrzę. Lubię ten styl architektury.

    Odpowiedz

  11. Interesuję się architekturą. Nawet chciałbym podjąć studia w tym kierunku. Podoba mi się projekt, który przedstawiłaś w tym wpisie. Bardzo ciekawie to wygląda. Niby to tylko biurowce, ale jak ciekawe zaaranżowane! Jestem pod wrażeniem :).

    Odpowiedz

Dodaj komentarz